Wildkamperen

Hebben jullie nog mooie spots in Nederland om te wildkamperen?

Ik weet niet of er een kaart beschikbaar is waar alle plaatsen opstaan?
Volgens mij is het in Nederland alleen toegestaan op paalkampeerplaatsen.

wild kamperen wordt steeds moeilijker er zijn in twente nog wat paalkampeer plekken.verder zoveel mogelijk gemeente bossen pakken of ergens een afgelegen weiland.

Het wordt / is inderdaad steeds moeilijker, zijn de paalkampeerplaatsen nog open dan?
Ik weet niet of er privé bossen zijn waar je naar toe zou kunnen gaan?

Nee deze zijn ivm overlast gesloten een paar jaar geleden helaas. En een natuur camping vind ik net niks.

1 like

Had ik het toch goed :wink:
Dus eigenlijk zijn er gewoon (bijna) geen mogelijkheden. Wel jammer dat ik dat op veel sites nog wel lees. Volgens mij kun je via welcometomygarden nog wel wat plaatsen vinden.

wij hebben het vorig jaar gedaan gewandeld in belgie 5 dagen met een tent.en we hadden 3 keer geluk dat wij ergens aan belde en de tent in het bosje of weiland mochten zetten naast het huis 2 keer zelfs warm eten gekregen.

1 like

Dat is helemaal luxe! :+1:t2:

1 like

zo, dat is zeker luxe! Was het meteen raak, of moest je wel even een paar keer aanbellen bij verschillende huizen?

Wildkamperen heeft net dat beetje extra spanning en sensatie vind ik persoonlijk wat enorm bijdraagt aan het kampeer plezier als je een beetje van spanning houdt😁

Ik heb overigens wel een tip voor de lezers; probeer eens in de uiterwaarden van de rivieren Waal, Rijn en of Maas te zoeken naar een mooie kampeerplek, gegarandeerd succes en het drijfhout op de stranden is goed voor een mooi kampvuur🔥

Cheers!

1 like

Helemaal mee eens Ben!

1 like

In Nederland is en blijft het lastig tegenwoordig.
Ik heb de mazzel zowel de Duitse als Belgische grens binnen handbereik te hebben en ondanks dat het ook daar niet echt wild-wild is, bieden de bivak en trekking plaatsen wel hele fijne alternatieven.

2 likes

dat is wel heel makkelijk inderdaad, heb je daar een bepaalde app voor of weet je de plaatsen?

Of gewoon stiekem :sunglasses:

1 like

Voor die in Duitsland heb je

www.trekking-eifel.de (Eifel)
www.trekkingpark.de (Sauerland)
www.trekking-pfalz.de (Pfalzerwald)
stiftungsland (Sleswig Holstein)
www.trekking-bayern.de (Beieren)

Voor België is het

www.bivakzone.be

2 likes