Voor hoeveel dagen eten heb je in huis?

Stel dat je een aantal dagen niet buitenshuis kan door bv slecht weer. Voor hoeveel dagen eten heb jij dan in huis? En wat voor soort eten heb je dan voor noodgevallen in huis?

1 like

ik denk dat wij wel voor 4-5 dagen eten in huis hebben.
Vooral houdbare en makkelijke producten. Zoals rijst / groeten in blik / noodles

1 like

ik heb voor 2 weken eten in huis :shushing_face:

Ja denk voor 1 a 2 weken. Maar dan is het wel op

Nou ben ik wel benieuwd wat @DJCFranse dan zelf in huis heeft (buiten zijn voorraad voor de winkel dan). En wat nu eigenlijk aan te raden is.

Zelf heb ik voor ongeveer een week eten in huis. Gewoon het normale waarmee de koelkast, diepvries en voorraad kast gevuld is. Ik heb wel eens momenten gehad dat ik meer in huis had, inclusief een ruime voorraad drinkwater. Maar zoiets vergt discipline…

Daarnaast heb ik van de gevriesdroogde maaltijden altijd wel een redelijke voorraad thuis liggen, vooral om te testen zoals samples van nieuwe maaltijden of om weg te geven. Hier kom ik wel een maandje mee weg.

Verder heb ik een calamiteiten voorraad waarmee ik binnen een bepaalde tijd een x aantal personen van warm eten kan voorzien. In theorie kan ik hiermee direct vertrekken. Het is nog de bedoeling dat ik dit concept eens uit ga werken om hier commercieel iets mee te doen.

Mijn winkel voorraad heb ik niet thuis liggen, dus in geval van een echte SHTF kan ik daar heel weinig mee.

Wat is nu aan te raden? Ik denk dat dit heel persoonlijk is.

Als je het goed wilt doen dan moet je uit je voorraad eten om zo FIFO toe te passen. Maar dat betekent automatisch dat je dan ook producten moet gebruiken die je dagelijks eet.

Nu ben ik niet zo’n blikken eter, dus dan word het al best een uitdaging.

Naast levensmiddelen kun je ook denken aan verzorgingsproducten en handige items zoals kaarsen en gas.