Uitzoeken mooie geocaches?

Ik ben benieuwd hoe jullie de caches uitzoeken die jullie willen gaan doen.
Kijk je bijvoorbeeld naar een multi of een trail, of juist naar favorites? Misschien kijk je een video?
Ik probeer altijd een route uit te kiezen waarbij er toch wel wat favorites zijn, of in een hele mooie omgeving.

1 like

Ik start nog maar net, dus ben ik ook wel benieuwd.

2 likes

Wij lopen graag in Nederland en België een trail, maar als we op vakantie zijn dan zoeken we op favorieten en kijken waar de cache licht.
We gaan vaak op vakantie naar Duitsland en inde bergen kan je mooie wandelingen maken dus kijken we ook naar een mooie multi, wij zijn geen punte jagers dus als we een dag een mooie multi hebben gelopen en 1 punt hebben zijn we erg blij.

1 like

Ok, duidelijk. Ik vind het inderdaad lastig. Multi’s zijn leuk en trails kunnen ook leuk zijn.
Door de logs te lezen kom ik wel een eind en natuurlijk kijken naar het aantal favorieten punten.

1 like

Als we op vakantie gaan, kijk ik altijd naar de omliggende caches. Vaak ontdek je dan ook de mooiste plekjes. Kijk nooit naar de favo punten eigenlijk.

3 likes

Wij zoeken eigenlijk altijd naar een leuke serie of multi. Voor multi’s hebben we een voorkeur voor puzzelen in het veld…….in de trant van hoeveel plankjes in het bankje etc…….om bij een volgend waypoint te komen. Ik vind overigens dat de bijzonderheden niet altijd goed staan aangegeven.

Ook zoeken we vaak naar een wat langere multi of serie….10+ km. Helaas is daar moeilijk op te filteren.

In stedelijk gebied zijn labcaches altijd leuk om te doen vinden wij. Zeker omdat die vaak veel vertellen over de stad en de geschiedenis ervan.

Verder kijk ik ook wel naar you tube voor inspiratie. Ook naar het kanaal van Patrick dus :wink::face_with_hand_over_mouth:

1 like

Goed om te lezen :smiling_face:
Binnenkort maar weer eens een paar online zetten.

1 like

Zelf kijk ik vaak naar aantal favorieten en het aantal logs. De verhouding geeft vaak aan hoe leuk/mooi de cache is. Geeft maar 1% een favo dan is het niet zo’n spannende, maar geeft 70% of meer een favo dan is dat bijna een garantie dat de cache goed is. Daarna lees ik vaak enkele logjes om te kijken hoe enthousiast de cachers zijn. Daarbij verbaast het mij wel soms hoe weinig ze in een log zetten terwijl het een super mooie cache is. Ik vind dat je de moeite moet doen voor een leuk log als de cache mooi is. Bij ons in Sint-Oedenrode heb je regelmatig events. Dat zijn ook goede momenten om tips te krijgen van leuke caches.

1 like

Dat is inderdaad ook wel een idee om naar te kijken. Een event bezoeken wil ik ook nog wel een keer doen maar vind het ook wel spannend om binnen te stappen bij allemaal vreemden :face_with_peeking_eye: