Nunspeet stelt paal en perk aan schatzoeken in het bos

Nunspeet stelt paal en perk aan schatzoeken in het bos: ‘We komen de meest bijzondere dingen tegen’

Nunspeet legt ’s werelds grootste schattenjacht aan banden. Door corona kreeg de hobby geocaching een enorme boost. Nog steeds gaan op alle continenten mensen eropuit om ‘schatten’ te zoeken. Het staat garant voor avontuur, vaak in de natuur. Niks mis mee, zou je denken. Toch stelt de gemeente Nunspeet extra regels op.

https://www.destentor.nl/nunspeet/nunspeet-stelt-paal-en-perk-aan-schatzoeken-in-het-bos-we-komen-de-meest-bijzondere-dingen-tegen~a6fb1317/

Ik ben benieuwd wie weet over welke caches het gaat?
Vooral de manier waarop wij hier als cachers neergezet worden, vind ik wat kort door de bocht:

Het zorgt echter wel voor een verstoring van de natuur, stelt Stoffer. Al te enthousiaste geocachers laten grote, met touwen en kettingen geconstrueerde schatten achter die via roestige spijkers aan bomen worden vastgespijkerd. Deze spoorzoekers stampen rond in natuurgebieden met unieke flora en fauna en soms bedreigde diersoorten. Daarnaast ervaren mensen die rust zoeken in het bos overlast van deze Indiana Jones-achtige types.

Ik woon in de buurt van Nunspeet en die mensen daar zijn sowieso wat strikter mbt regeltjes in de bossen.

ok, das wel jammer. Ik wil toch eens een keer gaan kijken. Maar of ik nu een Indiana Jones-achtige type ben…

Ik vind dat wel heel onaardig neergezet :thinking:

1 like

Indiana Jones achtige types :rofl::rofl::rofl:
Ik voel me vereerd maar m’n lijf denkt daar anders over.

1 like