Natuurfotografie

Een wat uit de hand gelopen hobby bij mij waarbij ik de voorkeur heb om te fotograferen vanuit schuilhutjes om zo het natuurlijk gedrag te kunnen vastleggen. Het bouwen van de schuilhutjes zelf is ook nog een leuke bezigheid en als alles dan lukt is de voldoening nog des te groter.



6 likes

Wat een prachtige foto’s.

2 likes

Wow! Wat een prachtige foto’s. Hoe krijg je dit voor elkaar?
En wat voor een telelens gebruik je?

1 like

Bedankt. Het resultaat van veel observeren, schuilhutjes bouwen, trailcamera’s zetten om te kijken wanneer er veel activiteit is, dan veel wachten en wat geluk hebben.
Deze foto’s werden genomen met een Canon 600 mm lens maar met minder mm’s kan het zeker ook. Alleen worden de achtergronden snel veel mooier als je voldoende mm’s met een groot diafragma kan combineren. Jammer genoeg zijn net dat de duurdere lenzen.

2 likes

Dank je wel. Ik ga eens op onderzoek uit wat ongeveer de kosten zijn, En anders misschien eens kijken naar een tweedehandse. We hebben een Canon EOS 700D.

1 like

Tegenwoordig zijn er ook heel goede zoom lenzen, die zijn eigenlijk nog veelzijdiger bv 100-400 mm, 150-600 mm etc

2 likes

check,ik ga er naar kijken. Kunnen we nog mooiere foto’s maken voor outdooronly :wink:
Misschien ook maar eens een cursus volgen en veel doen.

2 likes

Eens je het verband tussen iso, sluitertijd en diafragma beet hebt, ben je vertrokken.
Heel veel info is online te vinden. Als je vragen hebt, geef je maar een seintje :wink:

3 likes

Ik heb nu al zoveel vragen :sweat_smile:

Laat maar horen, geen probleem :wink:

1 like

150-600 lens heb ik eentje met de canon 90d

Dat is een perfect bereik voor natuurfotografie.
Ik heb ooit door de zure appel gebeten en een dure 600 mm prime lens gekocht.
Echt een fantastische lens maar groot, zwaar en je kan niet terug zoomen. En dan heb ik al veel gehad dat het onderwerp er niet helemaal meer opgaat… ( maar ik vind die achtergrond altijd zo mooi worden met de prime lens met groot diafragma…)

4 likes

wow! ik ben jaloers hoor, wat een mooie foto’s

2 likes

Geweldige foto’s Theo!

2 likes

Hele mooie foto’s!

3 likes