Koffie


Hoe maken/drinken jullie je koffie? Ik maal thuis de bonen en gebruik een goedkoop mokapotje. Te gebruiken op allerhande campinggas toestelletjes of houtkacheltjes. Hier langs de Idar-Bach in Duitsland.

Soms als gewicht een issue is tijdens een meerdaagse hike gewoon oploskoffie :see_no_evil: en als het gewicht geen issue is een aeropress met een handmaler :heart_eyes:

3 likes

Ha @John ,

koffie is een van mijn prio’s als ik buiten slaap, gewoon omdat ik de aroma heerlijk vind in de buitenlucht!:coffee:

Ik drink mijn koffie graag met een percolator maar het allerliefst cowboycoffee.

Koffiebonen malen, in kokend water gooien en rollende kook voor een paar minuten. Inschenken en drinken, heerlijk!

3 likes

ik moet het nog een beetje uitvinden, maar koffie is wel een van de eerste levensbehoeften hoor en dat moet wel goed zijn. Geen concessies !!

2 likes

Verdiep je eens in de “moka maker” of de cowboy koffie en je krijgt hem gegarandeerd lekkerder dan thuis😁

2 likes


dit is mijn setje molentje en filter zijn van rubytec

3 likes

Lekker man. Ik denk dat ik ook een zo’n handmolentje bestel. Nu maal ik de bonen nog thuis. Mooi setje!!!

2 likes

Zijn er nog bepaalde merken die écht lekker zijn?

Dat is even uitproberen Patrick, de beste koffie is die je zelf het lekkerst vind. Zelf vind ik het lekker om bij lokale koffiebranders te halen, ook altijd leuk voor een praatje en je krijgt altijd wel iets om te testen. Bonen van de supermarkt zullen natuurlijk ook wel kunnen hoor. Die lokale koffiebranders moet je even zoeken (Googlen) in je buurt. Het is ook leuk om een brander te zoeken in de buurt waar je verblijft.

2 likes

Ik gebruik de bonen die ik thuis ook gebruik van het merk rubinati .maar er zijn zoveel soorten en smaken is net wat je zelf lekker vind.

ok top, dan ga ik er gewoon wat proberen, lijkt me heerlijk!

1 like

Ikzelf vind de bonen van Illy altijd wel lekker, de dark roast of black roast zijn echt lekker pittig van smaak.

Cheers!

Ik maak het niet moeilijker dan dat het is.

In het begin nam ik gewoon koffiepads voor de Senseo mee en deed die meekoken. Tegenwoordig heb ik de filters van Freshdrip. Die zijn per stuk verpakt en is een uitklapbaar filtertje waar de koffie al in zit. Die zet je gewoon op je mok, heet water opgieten en drinken maar. Ze zijn er in 4 smaken en voldoen voor mij prima.

2 likes

als ik maar koffie mij me heb, de rest is luxe

1 like

Ik heb nu een paar pakjes van freshdrip, dat is wel wat moet ik zeggen

Wij gebruiken een percolator en hebben een koffiemolen die via de usb oplaadbaar is.

Ik heb een coffeemug presser van bodum. Zeer handig schepjes grof gemalen koffie heet water er in. Heerlijk die geur en de koffie blijft verschrikkelijk lang warm.

Je had er ook een hele leuke reel van gemaakt, waarvoor dank!

1 like

Niet :sweat_smile:
Als ik iets nooit lekker ben gaan vinden is het koffie.

zeg nooit nooit :wink:

1 like