Decathlon neemt Bergfreunde over

Decathlon kondigt de overname aan van Bergfreunde, een online speciaalzaak voor bergsport-, klim- en outdooruitrusting. De koopovereenkomst, die op 24 november jl. werd ondertekend, wacht op goedkeuring door de toezichthouder.

Partnerschap op basis van dezelfde waarden

De investering van Decathlon in Bergfreunde vertegenwoordigt een partnerschap tussen twee merken die dezelfde menselijke waarden en toewijding aan mensen en de planeet delen. Met deze grote investering wil Decathlon het leiderschap van Bergfreunde op de lange termijn ondersteunen, terwijl zij hun sterke ontwikkelings- en groeitraject voortzetten.

Bergfreunde werd in 2006 in Duitsland opgericht en is sterk aanwezig in 11 Europese landen: Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Denemarken, Frankrijk, Finland, Italië, Nederland, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast beheert Bergfreunde een Europees e-commerce platform. Volledig in lijn met de ontwikkelingsstrategie van Decathlon biedt Bergfreunde de mogelijkheid om nieuwe klanten in het outdoor-premium-marktsegment te bereiken via een volledig digitaal bedrijfsmodel, terwijl het zijn aanwezigheid op verschillende belangrijke markten in Europa vergroot.

Barbara Martin Coppola, CEO van Decathlon: “Dit strategische partnerschap zal Decathlon in staat stellen ons wereldwijde outdooraanbod te versterken met een erkende en gewaardeerde premium pure player. Met een sterke aanwezigheid op verschillende Europese markten, waaronder Duitsland, de grootste outdoormarkt van Europa, zal Bergfreunde, naast Alltricks, bijdragen aan ons ecosysteem. We zijn vastbesloten om de teams van Bergfreunde te begeleiden terwijl ze hun ontwikkeling blijven versnellen ten behoeve van hun klanten en partners, om mensen door de wonderen van de sport te leiden.”

image-28

Hoe nu verder?

Na de sluiting zal Bergfreunde een autonome en onafhankelijke dochteronderneming blijven, opererend onder het merk Bergfreunde, waarbij het huidige bedrijfsmodel ongewijzigd blijft. Het management van Bergfreunde blijft in hun huidige functie.

“Decathlon is een financieel sterke partner, die al langdurig opereert, en we zijn ervan overtuigd dat zij de juiste partner voor ons zijn nu we deze volgende groeifase ingaan. We kijken ernaar uit om te profiteren van het leiderschap van Decathlon op het gebied van duurzaamheid, internationalisering en schaalvergroting", legt Matthias Gebhard, Managing Director van Bergfreunde, uit. “Bergfreunde heeft onder Backcountry’s eigendom een aanzienlijke groei doorgemaakt en we zijn dankbaar voor onze succesvolle samenwerking.”

Ben benieuwd. Ik koop bij allebei graag.

1 like

Ik ben inderdaad ook benieuwd.
Maar zoals ik het begrijp blijft het een op zich staand merk en website.

Ben ook benieuwd of er concreet voor de koper iets verandert. Ook ik koop bij allebei.

Zo begreep ik het ook inderdaad

1 like

Het zou fijn zijn als Bergfreunde de tijd om te kunnen ruilen van Decathlon overneemt ipv hun 100 dagen

1 like