Blijft de koffiesmaak in een thermosfles zitten?

Een vraag die ik kreeg, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen:

  • Nee, geen probleem mee
  • Ja, ik proef de koffie daarna
  • Ik heb een aparte thermosfles voor koffie
0 stemmers

Ik heb altijd zakjes nescafe oplos koffie bij me en een goede thermofles van stanley en daar doe ik dan heet water in en die blijft 15 uur warm zo kan ik ook als ik trek heb ook een kopje thee nemen.

wat schijnbaar werkt is baking soda met heet water en dan nacht laten staan.heb het zelf nog nooit gedaan .

1 like

Stalen ? Thermosfles alleen voor koffie. Als ik hem niet gebruik dan zet ik hem met leidingwater in de kast. Dan gaat hij niet zo ruiken en blijft fris.

1 like

@Ine , dat is een goede tip, ik zal mijn thermosfles ook weg zetten met water er in.

Een paar uurtjes met heet water een een steradent tablet doet wonderen.

1 like

die kende ik nog niet, met steradent… gaat het dan niet daar naar smaken als je er alleen water in doet?

Steradent is om je kunstgebit schoon te maken, dat smaakt erna ook niet naar steradent.

Er zijn van bekende thermosflessen fabrikanten ook middeltjes te koop, hebben hetzelfde resultaat maar je betaald er 10x meer voor.

ohw, (nog) geen ervaring mee :sweat_smile:

1 like

Ik heb een thermos die ik eigenlijk voor alles gebruik. Nou ben ik geen fijnproever wat dat betreft dus daar kan het ook aan liggen :laughing:
Ik neem of koffie of zoethoutthee mee. Water gaat gewoon in een dopper of bidon.

Om de thermos schoon te maken zet ik er een scheutje chloor met warm water in. Even laten staan en hij is weer fris.

1 like