Welke bushcraft messen heb jij?

Na aanleiding van dit artikel:

ben ik benieuwd hoeveel en welke messen jij hebt.

2 likes

Haha hier komt mijn “bescheiden” lijstje;

• verschillende Victorinox zakmessen
  • 2x Mora companion (oude model)
  • 1x Adventure Sworn mountaineer
  • 1x Adventure sworn Walker
  • 1x Teravaa Skrama 200cm
  • 1x Outdoor edge razor (villen en deboning)
  • 1x Esee Izula II

En volgens mij vergeet ik er nog talloze :smile: maar dit lijkt me wel voldoende zo hahah

Nice topic Patrick, Cheers!

1 like

Verschillende soorten en maten.

1 like

Mijn messen de 2 lepel mesjes gaan bijna altijd mee om onderweg mooie lepels te maken

3 likes

Nu niet gaan lachen…. ik heb een Mora kniv companion F heavy durf aangeschaft. Dat hoorde bij de paklijst van de cursus bushcraften en deze werd me aangeraden.Tot op heden niet gebruikt. Volgens mij heb ik eerst een cursus hout bewerken en vuur maken of een hut of zo iets nodig. Of iemand die er wel ervaring mee heeft.Veel te bang om in mijn vingers of erger te snijden. :joy:

2 likes

@Ine niemand lacht😄 het is goed dat je het hebt gedaan. Ermee om leren gaan is 2 en dat kun je leren. Ik weet niet waar je vandaan komt maar er zijn genoeg aanbieders die mesveiligheid in het cirriculum hebben zitten.

Cheers!

2 likes

Dank je wel Ben voor je bemoedigende woorden. Ik woon in de buurt van Holten ( Sallandse heuvelrug) en omgeving Nijmegen. Mocht je tips hebben voor goede begeleiding dan hou ik me aanbevolen. Messen zijn niet echt mijn ding tot op heden. Groetjes, Ine

1 like

Op de Klashorst in Diffelen zijn heel veel mensen die je daar zeker bij kunnen helpen!

Cheers!

Dank je wel. Ik ga op zoek naar ze! Groetjes

1 like

Wel een paar verschillende hier, maar de EKA Nordic hangt wel dikwijls aan mijn riem.

3 likes