Trekking tent

Afgelopen maand heb ik voor het (eerst onder begeleiding) mee gedaan met een weekje bush craften in Nederland.Super gaaf en ik heb de smaak te pakken.
Echter… Ik had daarbij een ultra licht gewicht laag tentje bij me. Dat is me helemaal niet goed bevallen. Ik kon er niet recht op in zitten. Nu ben ik druk bezig met orienteren en ondertussen zie ik door de bomen het bos niet meer. Wie heeft er tips. Ik ben alleen ( 1.74) en neem mijn twee honden ( formaat labrador en chihuahua) mee en trek van camping naar camping.Het zou fijn zijn als er iets van een luifel bij zit.

Hartelijk dank voor het meedenken!

2 likes

Hallo Ine,

Wat leuk om te horen dat je tot de community bent toegetreden😁 wat zijn de specificaties een beetje die je zoekt? Je hebt namelijk van het merk DD hammocks ook tenten die erg goed benaderbaar zijn en modulair. En je hebt bijvoorbeeld van Pomoly 2p tenten met een soort “vestibule” zoals de overdekte ruimte heet in je tent.

Daarnaast bedenk ook wat je graag wilt qua enkelwandige tent of dubbelwandig.

Allemaal voor dat heerlijke nachtje buiten😁 (wat je ook nog zou kunnen proberen is gewoon een tarp spannen en de mesh/muggengaas body van je tent meenemen maar dan heb je ook minder privacy op de camping.

Cheers!

2 likes

Dank je wel voor je reactie. Het gaat er om dat hij behoorlijk lichtgewicht is en in mijn rugzak past. Ik zal eens kijken naar DD Hammock
.

2 likes

Ik gebruik voor mijn en mijn hond de Big Agnes Tiger wall UL3.
Dat is echt een paleisje en weegt slechts 1378 gram, wat echt super lichtgewicht is voor een 3 persoonstent.
Je hebt hem ook als 2 persoons, nog iets lichter, maar ook iets lager qua hoogte.

1 like

Ik heb zelf van Jack wolfskin de skyrocket 2p tent. Die zou wel goed van formaat zijn. Luifeltje is niet heel groot. Redelijk lichtgewicht maar niet Ultra Light. Maarja dat UL komt vaak ook met een prijskaartje

1 like

Top, bedankt voor jullie reacties. Ik ga dit voorjaar aan de slag. Denk zelf aan een Big agnes copper Spur twee persoons. Dan kan mijn grote hond ook mee. Voor mijn chihuahua Binky van 2,8 kilo is altijd plek. :slight_smile: En inderdaad daar hangt een prijskaartje aan.

Misschien dat je nog iets met een tarp kan doen om onder te zitten?

Want een beetje tent zit zo al rond de 2 a 3 kg. en dat gaat na een paar dagen toch meetellen.

Ik heb zelf een 1 persoons tent van Helsport die 1kg weegt : HELSPORT RINGSTIND SUPERLIGHT 1

Als je wat meer plaats zoekt : HELSPORT FJELLHEIMEN SUPERLIGHT 2

1 like

Dank je wel voor je reactie. Ik heb inderdaad meer ruimte nodig. Heb een Nordisk lofoten 2 gehad. Deze tent was voor mij geen succes. Vandaar mijn zoektocht naar een andere.