Bushcraft schep?

Iemand bekend hiermee? Ik ben op zoek naar zoiets.
o.a. ook voor de metaaldetector. Wie kan wat aanbevelen?

Persoonlijk zou ik alleen kiezen voor een schep en niet zozeer een 10 tools in 1 schep.

1 like

ok, bedankt. Maar wil m dus voor meer zaken gaan gebruiken…

Ik heb deze afgelopen zomer gehaald bij de Toolstation. Mooi kort met een nylon steel. Kost ook niet teveel.

1 like

Top, dank je wel @John Ik ga daar zeker eens kijken :+1:

2 likes

top, ben je daar goud aan het zoeken :eyes:

Dit is van twee maanden terug in Duitsland. Het korte schepje is ideaal om het rivierbed af te graven. Voor metaaldetectie gebruik ik een rioleurs spade, al zoek ik hier ook nog een nylon steel voor.

Er is dus geen perfecte schep voor alles, je moet gewoon kijken wat in de situatie waarin je bezig bent lekker werkt.

1 like

check, dan ga ik gewoon een proberen, wil het juist voor verschillende situaties gebruiken:

• bushcraft
  • metaaldetectie
  • algemeen (altijd in de rugzak)

Dan zou ik idd voor zo’n korte gaan. Opvouwbare/uitklapbare scheppen zijn vrij kwetsbaar en dan is het snel een teleurstelling.

2 likes

@John ik zie nog een goudzoeker in ons midden😍.

Om terug te komen op jouw vraag @Patrick zou ik het houden bij een compacte schep aan je riem zoals de good old pio schop. Makkelijk voorhanden en kan wat hebben. Ik bedoel wel degene met de houten stelen😁.

Cheers!

4 likes

Dit is mijn leger schep ik vind hem praktisch en is klein op te bergen ook een pluspunt hij is heel solide waneer aangedraaid

3 likes

Die zie ik inderdaad vaker voorbij komen.

1 like